torsdag 18. november 2010

Prim er livsfarlig

Frokost med småbarn kan by på så mangt. Eldstemann ville ha brødskive med prim og sylteagurk (ØØØ!!!) og da fikk minstemann også prim for enkelthets skyld. Uten sylteagurk. Sirlig oppskårne skorpeløse kvadrater med prim legges på den pedagogiske franske barnetallerkenen med bilder av ulike dyr og objekter på.

Hva blir reaksjonen? Nå er vi spent...hva skjer nå? Hvilket humør er vi i i daaaaag da?

1. Minsten kaster seg bakover og henger baklengs ut av stolen over seteryggen
2. Han er så tung at han ikke klarer å bøye seg tilbake ved egen hjelp. Lager tydelige lyder som bekrefter dette.
3. Jeg må heise han opp igjen. Prøver å friste med primkvadrater igjen.
4. På et nanosekund kommer vindusviskerarmen opp, akkurat som i Matrix. Lyden er som et karateslag i en Bruce Lee fim.
5. Samtlige primkvadrater og pedagogisk tallerken sendes ut i rommet i vilkårlige retninger i høy hastighet.
6. Jeg prøver å finne alle primkvadratene som nå er klistret her og der.
7. Faktum er at når man plukker opp en brødbit med prim som har klistret seg et sted så etterlates mange små primfjell
8. Tørker etter beste evne opp alle primfjell
9. Frokost avsluttes. Han får heller spise i barnehagen.
10. Senere på dagen går jeg barbeint hjemme og plutselig tråkker jeg på noe som kjennes ut som en
    nålepute.  Hva i alle...? Jeg blør. Jeg er skadet. Jeg har tråkket på et stikkende inntørket knallhardt primfjell!

NO MORE PRIM!

1 kommentar:

  1. hehe, liker vel ikke prim da! håper du har lært :P hoho... Pålegg som ikke klistrer er tingen... Skulle hatt en boble de kunne sittet i så hadde man sluppet så mye gris! Da kan de bare sitte der i sin egne lille boble å grise, og trasse ,mens mor koser meg med kaffe og facebook :P

    SvarSlett