torsdag 18. november 2010

Dumminger i garderoben

Noen er bare så utrolig tankeløse. De har bare sin egen agenda selv om de sam-eksisterer og vekselvirker med andre individer i garderoben på treningssenteret. I garderoben er skapene organisert langs veggene i øvre og nedre rader. Det veldig naturlig å velge seg et skap der det er færrest mulige opptatte skap i umiddelbar nærhet for å sikre seg armslag og utfoldelsesmuligheter på den trange benken. Hengelås på et skap er én barriere mot å velge skapet ved siden av/ovenfor/under, men den aller største barrieren er selvsagt å velge et ledig skap der et eller flere av naboskapene er åpne, fulle av stæsj og helt tydelig i bruk akkurat der og da. Man velger bare ikke et tilgrensende skap - det er nærmest et fysisk ekskluderingsprinsipp som inntrer i slike tilfeller. Eller - det skulle man i hvertfall tro.

Men det utrolige skjer altså. Jeg var ferdig å trene en lørdag formiddag og skranglet inn i garderoben etter en beinhard økt. Det var ikke spesielt mange på trening denne formiddagen så det var nærmest et uendelig antall ledige skap å velge mellom. Jeg hadde valgt et tilfeldig skap på den nedre raden og peilet meg inn mot det. Nå skulle det jammen bli godt å få av seg det svette tøyet og komme seg i dusjen. Det var noen få andre i garderoben og alle hadde fulgt de naturlige reglene om å spre seg mest mulig i rommet. Jeg sto der, bøyd inn mot (det nabo-frie) skapet mitt og fiklet av meg spinning skoene og de klamme sokkene, anpusten og svett.

Reiser meg så opp og BANG!!! der pådro jeg meg nesten kraniebrudd og hjerneblødning. Jammen hadde ikke en j**** hønsehjerne tatt skapet over mitt og helt uhemmet åpnet skapdøren. Hva i alle dager er det som foregår inni den bittelille valnøtthjernen til enkelte??? Er det mulig??? Jeg hadde store problemer med å ta meg sammen og måtte virkelig styre impulskontrollen med jernhånd. Jeg sa på anstendig vis "Ojsan, jeg så visst ikke den døren, he he" men inni meg så jeg for meg at jeg rev av skapdøren med superkrefter og kjørte den på tvers inn i munnen på hønsehjernen. Med skarpe hjørner, flerrede kanter og det hele.

1 kommentar:

  1. Hehe, ja at det går ann! Hun som hadde skapet over deg var sikkert singel og bodde alene, ingen å ta hensyn til ;)

    SvarSlett